'Sturing geven aan online projecten' voor communicatieprofessionals
Herken je dat? Als communicatieafdeling of communicatieprofessional worstel je soms in de samenwerking met techneuten en IT leveranciers. Ze spreken niet dezelfde taal, waardoor misverstanden en frustraties ontstaan. Waarom leveren ze niet wat je wilde? Waarom ziet het er niet zo uit als bedoeld? Waarom kost het zoveel? Dat maakt het lastig om een online project succesvol af te ronden.
Het is mijn missie om dit probleem uit de wereld te helpen.
Met mijn communicatieachtergrond en enorme praktijkervaring in IT trajecten zorg ik er voor dat communicatieprofessionals worden uitgerust met het juiste gereedschap, de juiste taal en het ‘waarom van het web’.
“Erg enthousiast! En besluitvaardig. Daardoor duidelijk en erg inzichtelijk les gehad. Fijne docent!”
Voor wie is deze training?
Ambitieuze communicatieprofessionals die zich willen klaarstomen voor de steeds meer digitale wereld. Jij krijgt in je werk te maken met projecten waarin internettechnologie een belangrijke rol speelt. Bijvoorbeeld voor het realiseren van een nieuwe website, community of app. En, jij wilt de regie tijdens dat project in handen houden.
Om relevant te blijven in het vak en om effectief leiding te geven aan deze projecten, is het belangrijk goed te weten hoe zo’n project in elkaar zit, waar je mee te maken krijgt en welke kennis je nodig hebt.
Het is handig als je al eens een online project hebt opgepakt, maar dit is niet perse nodig.
“Zeer goed voorbereid en mooie hand-outs. Professioneel.”
Hoe ziet de training er uit?
Vroeger of later krijg je er mee te maken: er wordt een online project gestart en jij bent onderdeel van het projectteam. Misschien wordt je zelfs gevraagd de leiding op je te nemen. Het project kan de ontwikkeling van een nieuwe website zijn, een app of het uitbreiden van jullie online dienstverlening. Het is aan jou om de brug te slaan tussen communicatie en techniek.
In de praktijk blijkt dit vaak een belangrijke valkuil: het project loopt uit de planning, wordt duurder dan gebudgetteerd of het opgeleverde resultaat is toch niet precies zoals jullie voor ogen hadden.
Door te begrijpen hoe je een online project aan moet vliegen en wat je als goed opdrachtgever wel en niet moet doen, kan jij het verschil maken.
We behandelen tijdens de training naast het vergroten van je technische woordenschat onder andere:
- Uit welke onderdelen en fasen een online project bestaat;
- Met welke rollen je te maken krijgt;
- Wat een webdeveloper van jou als opdrachtgever nodig heeft om het gewenste resultaat te leveren;
- Hoe je een goede technische briefing structureert (zonder dat het saai wordt)
- Hoe je slim gebruik maakt van tools en methodieken om sturing te geven tijdens de realisatie.
Na afronden van de training heb jij een heldere structuur die je telkens weer kunt gebruiken, de juiste tools en een stappenplan om een online project samen met een technisch leverancier succesvol neer te zetten.
“Zo praktisch toepasbaar als deze les mag de rest ook wel zijn! Concrete aanpak waar je echt iets mee kan.”
Praktische informatie
- De training beslaat twee dagdelen
- Huiswerk: enige voorbereiding wordt gevraagd, de inspanning is beperkt
- Het is mogelijk de training in-house of op locatie te organiseren
- Maximaal aantal deelnemers: 15
- Prijs per deelnemer: € 450
- Geen tijd? De training kan in verkorte vorm als lezing worden aangeboden.